't Convent

Locatie  -  40 tot 420 personen  -  Halve Reningestraat (REN) 1, 8647 Lo - Bekijk op kaart

Vrijblijvend voorstel
Reageert erg snel, meestal binnen de 24 uur
Waarom kiezen voor 't Convent?
  • Hypermoderne locatie in de Westhoek
  • Gekend voor haar exclusieve events
  • Gezellige tuin, wijngaard en gastenverblijf

Voor wie houdt van rust, natuur, exclusiviteit, grandeur en perfectie

't Convent : Mag het iets meer zijn ?

’t Convent is de perfect event-locatie voor wie houdt van grandeur en exclusiviteit in een heerlijk groene omgeving.

Niettegenstaande haar bekende naam en rijke geschiedenis onderscheidt ’t Convent zich als een van de nieuwste en modernste locaties in Vlaanderen voor events vanaf 100 personen.

In de achttiende eeuw woonde hier een Franse kloosterorde. Later werd het een landbouwbedrijf en zelfs even de woonst van kunstenaar José Vermeersch. ’t Convent kreeg nadien grote bekendheid door de beroemde gasten die het toenmalig hotel/restaurant er tot 2018 mocht ontvangen. In 2020 beslisten de nieuwe eigenaren om deze unieke locatie in het pittoreske Lo-Reninge volledig te renoveren. Het resultaat is verbluffend. Je vindt er rust, authenticiteit, grandeur en perfectie. Bij ’t Convent wordt werkelijk aan àlles gedacht. Zelfs aan de landingsplaats voor uw helikopter.

’t Convent is de ideale locatie om er in alle vrijheid jouw droomhuwelijk of -event te organiseren.

In ’t Convent kan je beschikken over vier feestzalen die individueel of gecombineerd gehuurd kunnen worden.

Luxueus gastenverblijf

Ook het voormalige hotel onderging een totale metamorfose en werd omgebouwd tot een luxueus gastenverblijf vanaf 2 tot 20 gasten.

Samen streven naar perfectie

“Samen streven naar perfectie”, is ons motto.

En daarom nemen we graag de tijd om te luisteren naar jouw dromen en wensen. Dankzij ons uitgebreid netwerk aan eventplanners, feestarchitecten en cateraars kunnen wij voor u een realistische inschatting maken van de mogelijkheden.

Tot in het kleinste detail natuurlijk…

Dominique Pauwelyn

Lees verder


Tarieven

Voor evenementen op maat wordt de locatie telkens door 1 gebruiker per dag of meerdere dagen afgehuurd. Ondanks de mogelijkheid om meerdere evenementen gelijktijdig te laten doorgaan, kiezen we bewust niét voor. Dit precies om de grandeur, exclusiviteit en intimiteit te waarborgen.

Formule 1 : Eigen organisatie

U kunt de organisatie van uw event zelf in handen nemen of uitbesteden aan een eventplanner.
In dit geval staat u volledig zelf in voor de invulling, aankleding en catering. U kan met uw eigen cateraar werken, met wie wij graag in nauw contact staan. Op die manier zijn u en wij zeker dat de service van de traiteur volledig in het plaatje van ’t Convent past en kunnen wij onze hoge kwaliteitsstandaarden garanderen.
U mag uiteraard gebruik maken van onze voorzieningen: toiletten, nutsvoorzieningen, onderhoud, EHBO voorziening, keukens met hun materiaal, de geluids- en lichtinstallatie, meubilair…

Formule 2 : Organisatie door 't Convent

Maak het plaatje compleet met de professionele aanpak die u van ’t Convent mag verwachten. Wij delen graag vrijblijvend onze ideeën en helpen u met plezier met de praktische organisatie van uw huwelijk.
Samen overlopen we de mogelijkheden op vlak van materiaal, decoratie en aankleding. Op basis van de door u gemaakte keuzes zorgen wij voor de nodige bestellingen en coördineren we de opbouw en afbouw (ontvangst en controle materiaal, instructies bij plaatsing, eventuele montage).
Wenst u dat de organisatie van uw feest of event door ons team wordt georganiseerd, dan werken we graag een voorstel op maat uit op basis van het aantal personen, verwachtingen en budget.

U heeft de keuze tussen 3 niveaus:
Klasse
Luxe
Exclusief


Gelegenheid

  • Huwelijk
  • Vergadering
  • Verjaardagsfeest
  • Communie / Lentefeest
  • Babyborrel / Doop
  • Familiefeest
  • Personeelsfeest
  • Bedrijfsfeest
  • Teambuilding
  • Seminarie
  • Jubileum
  • Productvoorstelling

Mogelijkheden

  • Dansfeest
  • Overnachting [?] Aantal kamers: 16
    Aantal personen: 24
    Extra info: ’t convent beschikt over 8 kamers, 1 appartement-vakantiewoning op het 1e verdiep van +/- 100 m², 6 kamers op het 2e verdiep en 1 bruidskamer op de zolderverdieping
  • Receptie
  • Seated Diner
  • Walking Diner

Catering

  • Foodtruck mogelijk
  • In-house catering
  • Vrij van catering
  • Afkoop mogelijk
  • Eigen dranken mogelijk

Voorzieningen

  • Live muziek mogelijk
  • Tent mogelijk
  • Lichtinstallatie
  • Wifi
  • Rolstoelvriendelijk
  • Parking op de locatie [?] Voor +/- 160 wagens
  • Tuin [?] grote tuin met diverse knusse hoekjes
  • Geluidsinstallatie
Alle voorzieningen

Alle voorzieningen

Sluiten

Buitengedeelte

  • Terras [?] overdekt terras aan vleterenzaal - zuid-west georienteerd - met middag en avondzon
  • Tuin [?] grote tuin met diverse knusse hoekjes
  • Aan het water
  • Park/Bos

Kindvriendelijk

  • Kinderanimatie
  • Kindermenu
  • Speeltuin
  • Springkasteel

Faciliteiten / Voorzieningen

  • Beamer / Scherm (Smartboard)
  • Ceremonie mogelijk
  • Dansvloer
  • Geluidsinstallatie
  • Lichtinstallatie
  • Live muziek mogelijk
  • Tent mogelijk
  • Wifi
  • Podium

Toegankelijkheid

  • Oplaadpunt elektrische auto’s
  • Parking op de locatie [?] Voor +/- 160 wagens
  • Rolstoelvriendelijk
  • Parking in de buurt
  • Shuttle service

Zalen

Naam Feest
Vleterenzaal 420 420
Lo-Reningezaal 277 270
Crypte 190 150
Cellarium 75 60

Tabel weergave: Maximaal aantal personen

  • 'Vleterenzaal’ is een ruime en lichtrijke feestzaal -geschikt voor 280 tot 420 personen- met een prachtig zicht op de tuin en wijnvelden. Buitenrecepties kunnen er plaats vinden op het overdekt terras. Deze hypermoderne vleugel werd pas in 2020 aan het historische gebouw toegevoegd en is dan ook de gedroomde ‘empty box’ voor eventplanners en feestarchitecten.
  • 'Lo-Reningezaal’ onderscheidt zich door haar authentiek, landelijk karakter. Deze gezellige ruimte is uitgerust met een geluidsinstallatie en aanpalende keuken en biedt plaats aan 180 tot 270 personen. Dankzij de verplaatsbare akoestische wanden kunnen beide zalen (La Truffe en Rabas) vlot tot één grote ruimte omgevormd worden.
  • Zeer uniek is de Crypte. Deze 18de -eeuwse kelder werd onzichtbaar omgebouwd tot een hypermoderne locatie waar licht, lucht en geluid steeds in balans zijn. Je beschikt er over een licht- en geluidsinstallatie, ruime bar en DJ booth. De Crypte is ideaal voor recepties of netwerk-evenementen tot 120 personen.
  • Het Cellarium is de kleinste zaal (60 personen) en ademt gezelligheid en authenticiteit uit vanwege de constructie van gewelven die de bovenliggende vloeren en muren draagt. Deze ruimte beschikt over een aparte (huishoud)keuken en eigen geluidsinstallatie.


Media


Beschikbaarheid

  • Niet beschikbaar
  • In optie
  • Op aanvraag

Ervaringen

Deze locatie heeft nog geen ervaringen

Alle ervaringen worden geverifieerd en zijn geschreven door echte organisatoren of gasten van feesten en events.

Deel jouw ervaring

3 redenen om te kiezen voor 't Convent

  • Hypermoderne locatie in de Westhoek
  • Gekend voor haar exclusieve events
  • Gezellige tuin, wijngaard en gastenverblijf

Kaart

Sluiten