9,6
Buitengewoon uit 3 ervaringen
100%
Aangeraden door onze klanten

De Veilingzaal

Locatie  -   20 tot 250 personen  -  Vismarkt 7, 3000 Leuven - Bekijk op kaart

Persoonlijke offerte
Reageert erg snel, meestal binnen de 24 uur
Waarom kiezen voor De Veilingzaal?
  • Gelegen in het centrum van Leuven.
  • Culinaire reis door de wereld | De Optimist.
  • Bedreven en professioneel team.

Er geldt op onze locatie een maximum toegelaten geluidsniveau van 85 dB.

Evenementenruimte met een rijke geschiedenis, gelegen in het hart van Leuven.

Gelegen op de Leuvense Vismarkt, achter café Optimist, vind je De Veilingzaal. Van zakelijke bijeenkomsten en workshops tot tentoonstellingen of privéfeesten – bij ons kan het allemaal.

IN-HOUSE CATERING

De ervaren keuken van De Optimist biedt de perfecte catering voor uw evenement. Van een seated dinner tot een walking dinner, een receptie, of een uitgebreide brunch of lunch – alles is mogelijk. Onze gerechten blinken uit in smaak en originaliteit, met altijd een verrassende twist.

BUITENTERRAS BESCHIKBAAR

Naast de zaal is er een gezellig buitenterras dat vrij gebruikt kan worden. Ideaal voor een zomerse receptie, een pauze in de frisse lucht, of gewoon om even te ontspannen.

GEMAKKELIJK BEREIKBAAR

In het centrum van Leuven gelegen, is De Veilingzaal vlot bereikbaar met de fiets, het openbaar vervoer en de auto. Parkeren kan in de nabije omgeving:

  • Parking op de Vismarkt zelf.
  • Minckelersparking (9 minuten wandelen).
  • Parking Ladeuze (11 minuten wandelen).
  • Parking Vaartkom (14 minuten wandelen).

Voor gasten die minder goed te been zijn, is het mogelijk om tot aan de voordeur te rijden.

BESCHIKBAARHEID & PRAKTISCHE INFO

  • Kies voor een halve dag, een volledige dag of beide.
  • Reservaties zijn pas definitief na ondertekening van de offerte en ontvangst van een voorschot.
  • De zaal is gesloten op zondag en maandag.

Met een maximale capaciteit van 100 personen zittend en tot 250 personen staand, biedt De Veilingzaal alle ruimte voor jouw ideeën. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Samen maken we van jouw evenement een succes!

Lees verder


Tarieven

PRIJZENOVERZICHT ZAALHUUR:

(Alle onderstaande prijzen zijn inclusief 21% btw)

Dinsdag t/m donderdag:

  • Dagdeel 1 (09:00 - 17:00): € 302,50
  • Dagdeel 2 (18:00 - 01:00): € 605,00
  • Hele dag (09:00 - 01:00): € 907,50
  • Extra uur: € 139,15 per uur (tot maximaal 04:00 uur)

Vrijdag:

  • Dagdeel 1 (09:00 - 17:00): € 302,50
  • Dagdeel 2 (18:00 - 01:00): € 1.068,43
  • Hele dag (09:00 - 01:00): € 1.331,00
  • Extra uur: € 139,15 per uur (tot maximaal 04:00 uur)

Zaterdag:

  • Dagdeel 1 (09:00 - 17:00): € 605,00
  • Dagdeel 2 (18:00 - 01:00): € 1.068,43
  • Hele dag (09:00 - 01:00): € 1.573,00
  • Extra uur: € 139,15 per uur (tot maximaal 04:00 uur)

Gelegenheid

  • Familiefeest
  • Personeelsfeest
  • Productvoorstelling
  • Verjaardagsfeest
  • Communie / Lentefeest
  • Babyborrel / Doop
  • Bedrijfsfeest
  • Teambuilding
  • Jubileum
  • Seminarie
  • Vergadering
  • Huwelijk

Mogelijkheden

  • Receptie
  • Seated Diner
  • Walking Diner
  • Dansfeest
  • Overnachting op locatie

Catering

  • In-house catering [?] Catering wordt verzorgd door De Optimist.
  • Afkoop mogelijk
  • Eigen dranken mogelijk
  • Foodtruck mogelijk
  • Vrij van catering

Voorzieningen

  • Kindermenu
  • Parking in de buurt [?] - Parking op de Vismarkt zelf. - Minckelersparking (9 minuten wandelen). - Parking Ladeuze (11 minuten wandelen). - Parking Vaartkom (14 minuten wandelen).
  • Podium
  • Wifi
  • Rolstoelvriendelijk
  • Live muziek mogelijk
  • Ceremonie mogelijk
  • Terras
  • Beamer / Scherm (Smartboard)
  • Dansvloer
  • Geluidsinstallatie
  • Oplaadpunt elektrische auto’s
  • Tent mogelijk
  • Lichtinstallatie
  • Parking op de locatie
  • Park/Bos
Alle voorzieningen

Alle voorzieningen

Sluiten

Buitengedeelte

  • Terras
  • Aan het water
  • Park/Bos
  • Tuin

Kindvriendelijk

  • Kindermenu
  • Kinderanimatie
  • Speeltuin
  • Springkasteel

Faciliteiten / Voorzieningen

  • Beamer / Scherm (Smartboard)
  • Ceremonie mogelijk
  • Dansvloer
  • Geluidsinstallatie
  • Live muziek mogelijk
  • Podium
  • Wifi
  • Lichtinstallatie
  • Tent mogelijk

Toegankelijkheid

  • Parking in de buurt [?] - Parking op de Vismarkt zelf. - Minckelersparking (9 minuten wandelen). - Parking Ladeuze (11 minuten wandelen). - Parking Vaartkom (14 minuten wandelen).
  • Rolstoelvriendelijk
  • Oplaadpunt elektrische auto’s
  • Parking op de locatie
  • Shuttle service

Zalen

Naam U-vorm Carré School Theater Cabaret Receptie Diner Feest
De Veilingzaal 173 35 46 60 90 60 250 100 250

Tabel weergave: Maximaal aantal personen


Media


Beschikbaarheid

  • Niet beschikbaar
  • In optie
  • Op aanvraag

Ervaringen

9,6
Buitengewoon uit 3 ervaringen
100%
Aangeraden door onze klanten
Communicatie
9,3
Service
9,3
Uitstraling
9,3
Prijs/kwaliteit
9,3

Alle ervaringen worden geverifieerd en zijn geschreven door echte organisatoren van feesten en events.

Deel jouw ervaring
10,0

Lieve Guilliams Januari 2025

Elk jaar organiseren we de nieuwjaarslunch voor de Personeelsdienst voor de KU Leuven. Het is elk jaar weer een zoektocht naar een geschikte locatie vermits we toch met een 120 personen zijn.
De Veilingzaal (bij restaurant Optimist) was voor ons de perfecte locatie. De samenwerking en communicatie met Lars (event coördinator) verliep heel vlot. Het eten was gevarieerd en super lekker, de zaal is ook heel aangenaam (hoge plafonds en veel licht) en het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Kortom: we hadden een fantastische nieuwjaarslunch. Wij komen zeker terug!

Lees verder

9,7

KPMG België November 2024

Wij organiseerden een event voor 130 personen in De Veilingzaal en waren enorm tevreden. Vanaf het eerste contact verliep de communicatie met event manager Lars zeer vlot. Hij dacht met ons mee, was flexibel en zorgde er mee voor dat alles tot in de puntjes geregeld was. Zelfs toen we last minute een tv-scherm nodig hadden, werd dit nog snel geregeld. Hoewel er aanvankelijk wat technische problemen waren met het scherm, zorgde hun team ervoor dat alles perfect stond tegen dat onze gasten arriveerden.
Wij hadden de zaal ingedeeld met hoge tafeltjes, dit werkte ideaal voor onze groep, al was het soms wat aan de krappe kant voor ons aantal gasten. Het menu was lekker en verrassend, wij gingen voor de 5 gerechtjes, dit was meer dan voldoende en van uitstekende kwaliteit – echt een meerwaarde voor het event. De bediening was vlot, professioneel en heel vriendelijk.
De prijs-kwaliteitverhouding is top, wij kunnen de Veilingzaal absoluut aanraden voor bedrijfsevents. Een sterk team, een fijne locatie en een uitstekende service – wij komen zeker nog eens terug!

Lees verder

9,0

Lena Laurent Maart 2024

Ik organiseerde reeds meerdere activiteiten in De Veilingzaal: een opleiding, een netwerkevent en een panelgesprek. Elke keer weer word ik verrast door de behulpzaamheid van de medewerkers, de fijne communicatie met iedereen, de lekkere catering en de fijne sfeer. Een echte aanrader voor verschillende types van events.

Lees verder

Ervaringen voor De Veilingzaal

Sluiten
9,6
Buitengewoon uit 3 ervaringen
100%
Aangeraden door onze klanten
Communicatie
9,3
Service
9,3
Uitstraling
9,3
Prijs/kwaliteit
9,3

Alle ervaringen worden geverifieerd en zijn geschreven door echte organisatoren van feesten en events.

Deel jouw ervaring
10,0

Lieve Guilliams Januari 2025

Elk jaar organiseren we de nieuwjaarslunch voor de Personeelsdienst voor de KU Leuven. Het is elk jaar weer een zoektocht naar een geschikte locatie vermits we toch met een 120 personen zijn.
De Veilingzaal (bij restaurant Optimist) was voor ons de perfecte locatie. De samenwerking en communicatie met Lars (event coördinator) verliep heel vlot. Het eten was gevarieerd en super lekker, de zaal is ook heel aangenaam (hoge plafonds en veel licht) en het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Kortom: we hadden een fantastische nieuwjaarslunch. Wij komen zeker terug!

Lees verder

9,7

KPMG België November 2024

Wij organiseerden een event voor 130 personen in De Veilingzaal en waren enorm tevreden. Vanaf het eerste contact verliep de communicatie met event manager Lars zeer vlot. Hij dacht met ons mee, was flexibel en zorgde er mee voor dat alles tot in de puntjes geregeld was. Zelfs toen we last minute een tv-scherm nodig hadden, werd dit nog snel geregeld. Hoewel er aanvankelijk wat technische problemen waren met het scherm, zorgde hun team ervoor dat alles perfect stond tegen dat onze gasten arriveerden.
Wij hadden de zaal ingedeeld met hoge tafeltjes, dit werkte ideaal voor onze groep, al was het soms wat aan de krappe kant voor ons aantal gasten. Het menu was lekker en verrassend, wij gingen voor de 5 gerechtjes, dit was meer dan voldoende en van uitstekende kwaliteit – echt een meerwaarde voor het event. De bediening was vlot, professioneel en heel vriendelijk.
De prijs-kwaliteitverhouding is top, wij kunnen de Veilingzaal absoluut aanraden voor bedrijfsevents. Een sterk team, een fijne locatie en een uitstekende service – wij komen zeker nog eens terug!

Lees verder

9,0

Lena Laurent Maart 2024

Ik organiseerde reeds meerdere activiteiten in De Veilingzaal: een opleiding, een netwerkevent en een panelgesprek. Elke keer weer word ik verrast door de behulpzaamheid van de medewerkers, de fijne communicatie met iedereen, de lekkere catering en de fijne sfeer. Een echte aanrader voor verschillende types van events.

Lees verder

3 redenen om te kiezen voor De Veilingzaal

  • Gelegen in het centrum van Leuven.
  • Culinaire reis door de wereld | De Optimist.
  • Bedreven en professioneel team.

Kaart

Sluiten