Vragen over het organiseren van een Coronaproof feest of event? - 'Lees hier de COVID-19 veiligheidsmaatregelen'

Richtlijnen ervaringen

Heb je vragen over het gebruik van onze mogelijkheid om échte ervaringen te delen? Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Wie kan een ervaring schrijven?

We willen graag dat ervaringen op Salino geschreven worden door en voor mensen die een feest organiseren. Daarom kunnen zij enkel geschreven worden door de gastheer of gastvrouw van een feest of event.

Zo weten we zeker dat deze ervaringen afkomstig zijn van echte feestorganisatoren die gebruik gemaakt hebben van de diensten van een eventleverancier en hun persoonlijke ervaring daarover willen delen.

  • Als jij via Salino een eventleverancier boekte, dan ontvang jij de dag na je feest een mail met een uitnodiging om een ervaring te schrijven.
  • Je kan ook op het platform zelf via de pagina van je leverancier een ervaring indienen.

Was jij te gast op een feest en wil je ook graag je ervaring delen? Dat kan zeker. Ook jouw feedback is zeer welkom en interessant voor de eventleverancier. Enkel zal je ervaring niet online gepubliceerd worden.

Wanneer kan ik een beoordeling schrijven?

We willen ervaringen tonen die relevant zijn voor de actuele diensten die onze leveranciers aanbieden. Daarom kan een ervaring pas worden toegevoegd nadat je feest heeft plaatsgevonden en tot maximaal 6 maanden na het feest.

Compenseert Salino jou voor het schrijven van een beoordeling?

Ervaringen dienen om toekomstige feestorganisatoren een goed beeld te geven van de mogelijkheden binnen de feestmarkt. Daarom willen we dat deze geschreven worden door mensen die andere feestorganisatoren écht willen helpen door het schrijven van een ervaring. Salino kent haar feestvierders daarom geen voordelen of prijzen toe voor het indienen van een beoordeling.

Mag een eventleverancier zijn klanten vragen een beoordeling te schrijven?

Zeker en vast! Het is voor eventleveranciers belangrijk om klanten te vragen een beoordeling te schrijven. Zo tonen zij dat feedback voor hen belangrijk is en dat zij zichzelf graag willen verbeteren.

Wij vragen hen enkel om ook geen voordeel aan te bieden in ruil voor het schrijven van een ervaring. Dit zou eerlijke en oprechte ervaringen in het gedrang brengen.

Hoe schrijf ik een waardevolle ervaring?

Eerst vragen we jou om een aantal scores te geven. Daarna vragen we om je beoordeling te argumenteren en wat meer uitleg te schrijven over je ervaring. Enkel volledig ingevulde beoordelingen kunnen worden gepubliceerd.

Een goede beoordeling schrijf je door jouw eigen beleving te beschrijven en waardevolle feedback te geven. Op die manier geef je de eventleverancier en de toekomstige feestvierders informatie waar ze echt iets uit kunnen leren.

We willen op onze website enkel betrouwbare en relevante ervaringen verzamelen, daarom vragen we bij het opmaken van de beoordeling met volgende regels rekening te houden:

Persoonlijk

We vragen om enkel beoordelingen te schrijven die gebaseerd zijn op je eigen ervaring. Je mag daarbij een gedetailleerde omschrijving van je beleving geven, zodat jouw advies zeker nuttig is voor andere feestvierders. We aanvaarden dan ook geen beoordelingen uit tweede hand, geruchten of overname van teksten op andere websites. Valse of bedrieglijke ervaringen, of ervaringen waarbij de schrijver zich voordoet als iemand anders, zullen ook van onze website verwijderd worden.

Onpartijdig

Een ervaring is pas waardevol als zij onpartijdig advies bevat. Daarom nemen we geen beoordelingen aan gebaseerd op chantage, beoordelingen geschreven over je eigen bedrijf of over concurrenten, of geschreven door personen die verbonden zijn met je bedrijf.

Beleefd

We willen graag een vertrouwelijke omgeving creëren. Daarom vragen we geen content te gebruiken die aanstootgevend, beledigend, discriminerend, seksueel getint, bedreigend, intimideren of gewelddadig is.

Respectvol voor privacy

We ontvangen graag een gedetailleerde omschrijving van jouw beleving, maar zien daarbij niet graag content die privé- of vertrouwelijke gegevens bevat, zowel over jezelf als over andere mensen.

Niet-commerciële content

We kunnen geen beoordelingen met commerciële of promotionele inhoud aanvaarden.

We vragen je rekening te houden met deze content regels, anders kunnen we jouw ervaring niet publiceren op onze website.

Hoe wordt mijn privacy beschermd?

We vinden de bescherming van jouw gegevens erg belangrijk. Daarom hebben we ook een privacy policy opgesteld, waar jij precies kan lezen wat we met je gegevens doen, hoe deze worden opgeslagen en hoe jij kan vragen om je gegevens te wijzigen of verwijderen. Je kan de volledige privacy policy hier lezen.

Hoe wordt mijn beoordelingsscore berekend?

De totale score wordt berekend op basis van de individuele scores van elke ervaring. De scores van de ervaringen worden berekend op basis van zowel de algemene vraag ‘Zou jij deze leverancier aanraden’, als op de 4 detail scores.

Kan ik mijn beoordeling nog wijzigen of verwijderen?

Een beoordeling kan nog steeds aangepast of verwijderd worden nadat zij werd ingediend, zolang door de eventleverancier geen reactie op de beoordeling werd geschreven. Voor deze wijzigingen kan je contact opnemen met het Salino team via info@salino.be.

Van zodra wel een reactie op de beoordeling werd geplaatst, kan de beoordeling niet meer gewijzigd of verwijderd worden.

Wordt mijn ervaring door Salino gecontroleerd?

Salino belooft al het mogelijke te doen om alle ervaringen te controleren op hun echtheid en de integriteit van hun inhoud. Voldoen ervaringen niet aan de content regels dan zal Salino deze pro actief verwijderen.

Jouw ervaring zal dus niet onmiddellijk online gepubliceerd worden, want zij zal eerst door onze redactie worden nagekeken.

Kan de eventleverancier of Salino mijn beoordeling verwijderen?

Eerlijke ervaringen vinden we heel belangrijk. Daarom is het voor eventleveranciers niet mogelijk om zelf ervaringen te verwijderen.

Ook wij zullen ervaringen enkel verwijderen als zij in strijd zijn met onze content regels (Zie ‘Hoe schrijf ik een waardevolle ervaring’). Want we zijn van oordeel dat ervaringen altijd gebaseerd zijn op persoonlijke meningen. We vinden het dan ook belangrijk hier onpartijdig in te blijven.

We kunnen ervaringen niet controleren op feiten. Daarom zullen we een ervaring niet verwijderen enkel omdat er onenigheid is over de inhoud en kunnen we niet tussenkomen in geschillen over feiten.

We zijn er ons wel van bewust dat elk verhaal twee kanten heeft en willen dan ook dat deze beide kanten kunnen gelezen worden. Daarom kan elke eventleverancier een reactie op een beoordeling schrijven. Deze reactie zal net onder de beoordeling verschijnen, zodat je de twee visies kan lezen.

Lees je toch nog een ervaring die niet aan onze content richtlijnen voldoet, dan kan je dit aan het Salino team melden en zal de ervaring opnieuw onderzocht worden. Als eventleverancier kan je een melding over je eigen beoordelingen doen via jouw inlog account. Als feestvierder kan je dit melden via info@salino.be.

Kan de eventleverancier reageren op mijn ervaring?

Aangezien elk verhaal twee kanten heeft, vinden we het belangrijk dat onze eventleveranciers ook hun inzicht kunnen delen. Daarom is het voor elke eventleverancier mogelijk om 1 reactie te schrijven op je ervaring.

Stond jouw vraag niet in deze lijst? Stuur ons dan gerust een bericht via info@salino.be!